Skip links

Organizace webináře

Současná situace způsobila, že většina setkání probíhá online.

My jsme na tuto změnu zareagovali a připravili pro vás studio v našich prostorách, aby vaše online konference, přednášky či schůzky probíhaly bez jakýchkoliv potíží a s tou nejlepší technickou podporou.

Obecně webináře slouží k online přenosu prostřednictvím internetu.

Umožňují zapojení účastníků oběma směry, tzn., že účastníci mají možnost komunikovat s přednášejícím, chatovat, sdílet obrazovku, hlasovat v anketách a mnoho dalšího. Webináře se používají především pro online přednášky, školení, workshopy a pracovní či neformální setkání.

Kromě vhodně zvoleného softwaru je také důležité zajistit technickou stránku. Jedná se především o kameru, mikrofon, světla, odhlučení a reproduktory. Bez těchto zařízení nemusí být váš webinář kvalitní a výsledek nebude dle vašich očekávání.

Studio pro vaše online setkání

Jste-li rozhodnuti, že byste chtěli uskutečnit virtuální meeting, rádi vám pomůžeme s jeho realizací.

Pro pohodlný online přenos jsme pro vás připravili studio v našich prostorách naši společnosti F-Mark, které můžete využít. Nemusíte tedy sami nic instalovat či pořizovat, vše rádi zařídíme na míru.

Pokud se jedná o váš první webinář, proškolíme vás, aby webinář byl na kvalitní úrovni, a aby byl webinář pro posluchače či kolegy přínosný a interaktivní.

Ve studiu jsou samozřejmostí polepy na stěnu, TV na prezentaci či videa, profesionální nasvícení, možnost točení z více kamer, stabilní výkonné internetové připojení a odhlučnění. Nemusíte mít vůbec obavy s obsluhou těchto zařízení, jelikož tu zajistí náš technik.

Mimo jiné máme ve studiu zavedenou dezinfekční zónu, kde si každý účastník může vydezinfikovat ruce a vzít jednorázovou roušku. Součástí zorganizování webináře je také rozeslání pozvánek účastníkům, sběr a vyhodnocení dat (jména, emaily, počet účastníků, doba trvání sledování, dotazy, výsledky anket, geografická data) a ukládání přednášek pro pozdější přehrání.

Pokud budete mít zájem o dopravu přednášejících do studia a zpět, tuto službu též zajistíme.

Online nástroje pro vaše využití na doma

Pokud nepotřebujete profesionální studio pro přednášející a hledáte pouze nástroj pro Vaše virtuální meetingy (ať se jedná o pracovní nebo rodinná setkání), máme pro Vás pár tipů na jednoduché aplikace.

Teams

Microsoft Teams v Office 365 je v poslední době považován za nástupce Skype for Business.

Tento nástroj se zaměřuje na komunikaci v týmu. Tyto týmy si vytváří sám uživatel. Do uskutečněného hovoru se mohou připojit i externí hosté. Uživatelé si mohou vytvořit své vlastní kanály, kde mohou využívat různé aplikace a ukládat dokumenty. Lze zde vytvářet poznámky, schůzky a pravidelné meetingy, přiřazovat úkoly v planner sekci, nahrávat samotný meeting a využívat online kalendář. Online schůzky se může zúčastnit až 10 000 osob.

Co se týče mobilní aplikace, tak ta má omezené funkcionality. Užívání MS Teams je velice intuitivní a zvládne ho opravdu každý.or Business zpoplatněn.

Skype

Nejznámějším nástrojem pro videohovory je Skype a Skype for Business. Pro používání Skypu stačí pouze registrace. Výhodou je vytvoření přehledného seznamu vašich kontaktů. Přes Skype můžete snadno chatovat, provádět online hovory a posílat soubory. Na druhou stranu kvalita hovoru není nejlepší. Přes Skype můžete také volat na mobilní telefony či pevné linky, nicméně tato služba je zpoplatněna a to Skype kreditem. Samotný Skype, který si nainstaluje běžný uživatel na svém soukromém zařízení, je zdarma. Skype je doporučen max. pro 25 lidí, proto nedoporučujeme pro větší setkání.

Rozdíl mezi Skype a Skype for Business je ten, že Skype for Business se používá v malých až středních firmách. Na tomto hovoru můžete mít až 250 osob. Na rozdíl od Skypu má více funkcionalit a také je tento Skype for Business zpoplatněn.

ZOOM

Dalším nástrojem pro webináře je ZOOM. Kvalita hovoru a zvuku je vysoká, ať už máte meeting s jedním kolegou či s velkou skupinou.

Webináře se může zúčastnit až 100 osob.

Zajímavou funkcí ZOOMu jsou zdvojené obrazovky, kdy v jedné obrazovce je prezentace a v další zprávy a statistiky. Přes ZOOM můžete také nahrávat obrazovku počítače. Tento nástroj je zdarma.

WhatsApp

Nástroj, který zná téměř každý a je velice jednoduchý na používání. Možnosti tohoto nástroje jsou sice limitovány, jelikož videohovoru se mohou zúčastnit max. 4 lidi, ale používání je velice snadné.

Nástroj je zdarma, umožňuje rychlé a snadné řešení pro hovor s kolegou. Nevýhodou je např. omezená velikost odesílaných souborů.

Slack

Slack je aplikace, která funguje v operačním systému Android a iOS a je vhodná především pro menší firmy či týmy.

Základní verze je zdarma. Po registraci si můžete vytvořit různé skupiny pro své kolegy a to jak týmové skupiny, tak soukromé.
Registrace vyžaduje dvou faktorové ověřování pro ochranu vašich dat. Přes tuto aplikaci snadno sdílíte soubory, prezentace, videa a jiné.

Funkcionality, které jistě oceníte, jsou: upozornění, seznamy úkolů, hlasování v týmu, možnost upravit zprávu i po odeslání, nastavení funkce „nerušit“. Nevýhodou je, že při videohovoru pro více osob musíte zvolit placenou verzi. I když je téměř vše zpoplatněné, Slack je velice populární ve firmách a má mnoho uživatelů.