Skip links

Virtuální influenceři

Marketingová krajina influencerů stále roste obrovským tempem.

Především mezi oblíbené ovlivňovatele patří stále více tzv. virtuální influenceři, o které má zájem stále více značek.

Virtuální influencer je tedy digitální postava, která byla vytvořena pomocí počítačového grafického softwaru. Této postavě jsou přiděleny realistické vlastnosti, rysy a konkrétní osobnost lidí. Na platformách sociálních médií působí tedy jako reálný influencer.

Jak vznikají virtuální influenceři

Za každým virtuálním influencerem stojí chytří anonymní tvůrci, značky či jednotlivci
s nadšením pro technologie.

Jsou to právě oni, kdo jsou zodpovědní za formování těchto virtuálních postav do mezinárodně uznávaných vlivných osob a za růst jejich instagramových platforem.

Tvůrci konkrétně určují, jak influenceři vypadají, jak se oblékají a jednají. Rovněž rozhodují, s kým se setkávají, randí a spolupracují na Instagramu.

Pokud například tvůrci vytvořili typ influencera, který rád cestuje, pak vše, co tvůrci potřebují, je obrázek pozadí ve vysokém rozlišení nějakého vzdáleného místa a virtuální influencer ho může odškrtnout ze svého seznamu.

Výhody virtuálního influencera

Podle Christophera Traverse, zakladatele VirtualHumans.org, mohou virtuální influenceři dělat cokoli, co mohou lidští influenceři, ale s větší kontrolou a angažovaností. Ve skutečnosti mohou virtuální ovlivňovatelé nabídnout téměř trojnásobek míry zapojení skutečných ovlivňujících.

Stejně jako u „lidských vlivů“ budou značky, které se rozhodnou spolupracovat s těmito virtuálními tvářemi, otevřeny obrovskému publiku a celé řadě výhod. Velkou výhodou pro značky je, že jim virtuální influencer dá větší kontrolu nad jejich spoluprací.

Pokud například influencer v reálném životě udělá chybu, tak se spuštění kampaně může zpozdit, jelikož bude obtížné chybu vyřešit. Pokud jde o virtuálního influencera, tak lze chybu vymazat a jednoduše upravit během několika minut.
Například automobilová značka Renault vytvořila svého vlastního virtuálního influencera, který byl představen v televizní reklamě. Také Dior, Coach, Balenciaga a OUAI jsou jen hrstkou jmen designérů, kteří také spolupracují s nadcházejícími virtuálními hvězdami.

Pět nejlepších virtuálních influencerů

Lu do Magalu

V roce 2020 byla Lu do Magalu nejsledovanějším virtuálním influencerem. Může se pochlubit téměř 6 miliony sledujících na Instagramu, 2,5 miliony předplatitelů YouTube a více než 1 milion sledujících na Twitteru a TikToku. Její sláva a dosah se však většinou omezují na Brazílii, odkud pochází.

Poprvé se objevila před více než deseti lety jménem časopisu Luiza, jedné z největších maloobchodních společností v Brazílii, při uvádění iBlogTV na YouTube. Od té doby dělá recenze produktů, unboxing videa, a také sdílí softwarové tipy jménem tohoto maloobchodního giganta.

Pro představu, jak Lu do Magalu dělá propagaci různých značek, můžete mrknout na její

Instagram: Lu do Magalu

Lil Miquela

Miquela Sousa, nebo lépe známá jako Lil Miquela, je model virtuálního robota, který spolupracoval s některými z předních módních značek jako Prada, Dior a Calvin Klein.

V roce 2017 vydala jeden singl „Not Mine“ a debutovala na videoklipu Lollapalooza na začátku tohoto roku svým prvním hudebním videem „Hard Feelings“. Tuto pihatou brazilsko-americkou krásku vytvořil Brud, startup se sídlem v Los Angeles.

Má 3 miliony sledujících na Instagramu, zhruba 2,5 milionu sledujících na TikToku a více než 27 000 sledujících na Twitteru.

Na více fotek této slečny se také můžete podívat na její

Instagram: Lil Miquela

Knox Frost

Knox Frost je nejlepší mužský virtuální influencer na Instagramu.

Podle jeho účtu na Instagramu je dvacetiletý mladík z Atlanty.

Dělá si čas na hledání nových způsobů péče
o svou komunitu a jeho obsah dokáže podnítit silné konverzace.

Zatímco američtí muži, kolem dvaceti let, tvoří jeho největší publikum, o něco více než čtvrtina jeho dosahu jsou ve skutečnosti ženy.

Opět přikládáme odkaz na Instagramový profil: Knox Frost

Noonoouri

Noonoouri vytvořil Joerg Zuber, zakladatel kreativní agentury Opium Effect v německém Mnichově.

Devatenáctiletá digitální postava vzala módní průmysl útokem a spolupracovala
s většinou špičkových luxusních módních značek, jako jsou Lacoste, Versace a Bulgari. Jejím cílem je pobavit, ale také se snaží informovat své publikum o různých sociálních příčinách. Je mnohem více než jen digitální postava. Je také vegankou, která veřejně podporuje udržitelnou módu.

Jedna věc, kterou nikdy neuvidíte nosit nebo propagovat, je kožich. Ve skutečnosti nepoužívá Twitter a většinou používá Instagram, na kterém má v současné době okolo 377 tis. sledujících.

Odkaz na její nejpoužívanější platformu je zde: Noonoouri

Bermuda

Bermuda je jedním ze starších virtuálních influencerů, i když to není podle jejího vzhledu poznat.

Je původně z Los Angeles a poprvé se objevila v prosinci 2016.

Tato dívka se identifikuje jako robotka, která má motivovat mladé podnikatele, aby šli za svými obchodními cíli. Zvláště chce motivovat ženy, aby následovaly kariéru v oblasti robotiky. Rovněž doufá, že podpoří svou hudební kariéru.

Na Spotify již vydala obálku Under the Bridge od Red Hot Chilli Peppers.

Mrkněte také na Instagromový profil Bermudy, kam přidává fotky ze svého virtuálního života: Bermuda