Skip links

Jak vybrat správného influencera?

Připravujete kampaň, do které chcete zařadit spolupráci s influencery? Myslíte si, že čím více sledujících influencer má, tím lépe? Na první pohled by si člověk řekl, že má vyhráno, ale není tomu tak. Vysoký počet sledujících ještě neznamená, že je daný influencer dobrou volbou.

V tomto článku vás naučíme, na co si dát při výběru influencera pozor. Vy tak budete mít všechny potřebné informace a dokážete si vybrat set nejlepších influencerů přímo pro Váš byznys.

Kritérium 1 – ENGAGEMENT (počet liků a komentářů)

Engagement znamená, jak fanoušci reagují na příspěvky, neboli kolik má influencer liků a komentářů u fotky. Ideální poměr počtu sledujících vs. počtu liků je nejméně 10 %.

Uveďmě si to na příkladu. Vyberete si influencera, který má krásných 40 000 sledujících. A teď pozor, pokud má u fotky 350 liků, pravděpodobně má nakoupené falešné sledující, kteří s ním neinteragují.

Pokud má daný influencer liků u fotky třeba 4200, tedy více než 10 %, jste na dobré cestě. Nemusíte mít ale vyhráno, pojďme se podívat, co sledovat dále.

Kritérium 2 - KDO KOMENTUJE A LIKUJE?

Další kritérium dobrého instagramového účtu je, že fotky likují skuteční lidé. To poznáte tak, že si rozkliknete liky a komentáře pod fotkou.

Pokud se jedná o profily, které mají profilové fotky, mají nějaké sledující, vše je v pořádku. Doporučujeme si zkontrolovat náhodně několik sledujících. Pokud fotky likují profily se zvláštními názvy, bez profilové fotky, na zdi nemají žádné příspěvky a nikdo je nesleduje, pravděpodobně se jedná o nakoupené sledující nebo nakoupené liky z Indie či jiné země.

Kritérium 3 – KRÁSNÝ PROFIL

Kvalitní a ostré fotky, jednotný styl celého profilu, to je to, co vás zaujme na první pohled. U tohoto kritéria doporučujeme řídit se vlastním pocitem.

Určitě nespolupracujte s influencerem, který má fotky nehezké, rozmazané nebo propaguje názory či produkty, které se neztotožňují a názory vaší firmy. Zaměřte i na to, jaké influencer u fotek píše popisky, jestli mají hlavu a patu a nejsou v nich hrubky.

Kritétium 4 – ANALYTIKA

Před zahájením spolupráce si od influencera vyžádejte analýzu jeho profilu.

Měl by vám dodat demografické údaje, jak staré má sledující, z jakých měst, genderové rozdělní, jakou má průměrnou návštěvnost profilu, zhlédnutí instastories či liky u fotek.

Díky tomu můžete lépe zhodnotit, jestli splňuje vaše požadavky.

Kritérium 5 – PŘEHLCENOST REKLAMOU

Zhodnoťte, zda influencer nespolupracuje s příliš mnoho značkami. Vyberte si takového, který o reklamě přemýšlí a nepropaguje každou blbost.

Profil, který je přehlcený reklamou, ztrácí důvěru svých fanoušků.

NÁŠ TIP

Nejlepší volbou jsou influenceři, kteří vystupují na více kanálech. Například kombinace YouTube kanálu a Instagramu je výbornou volbou. Skrz YouTube videa totiž fanoušci influencera lépe poznají, protože k nim mluví a pustí je do svého soukromí. Fanoušci ho berou jako svého známého a potom s ním více interagují i na instagramu.

Nevíte si rady, jak vybrat správného a kvalitního influencera? Obraťte se na nás!

V reklamní agentuře F-Mark již několik let spolupracujeme s influencery v rámci digitálního marketingu. Poradíme vám, kterého influencera oslovit, vyjednáme adekvátní ceny a odpovídající výstupy.